Hemlängtan...

Jag längtar hem till mamma och pappa. Vår lägenhet där. De som bor i huset, Anna, Jonas, Jakob och Hans-Göran. Chablis kvällarna, Jakobs skratt när han ser mig, lukten av vårt hem, men framför allt till att man blir så välkomen när man kommer hem. Alla blir glada, de längtar efter mig. Mamma och pappas varma hjärtan. Deras glada ansikten. Hans-Göran som så ömt undrar om jag har det bra och är orolig att jag ska slita ut mig eller att någon ska vara elak mot mig i "storstan" (för då skulle de få med honom att göra, säger han). Dessa människor som peppar mig i motgångar och helhjärtat gläds åt mina framgångar. Jag behöver umgås med sådana människor just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0