Stockholm i mitt hjärta.

Imorgon ska jag till stockholm och umgås med emelie. Jag blir varje sommar kär i staden som luktar frihet och semester. Varje gång jag går på götgatan får jag en härlig känsla i magen och blir nostalgisk.
En gång för några somrar sedan sprang jag och erik götgatan ner i hällande regn för att få bort all min anatomi tenta frustration, bort till slottet, vände, för att sedan titta på ett polisingripande vid slussen, fortsatte springa hem, möttes av ida som kommit hem från sin teater, drack te och kollade på en dokumentär om guantanamofångarna.  Egentligen var inget roligt men alla var samlade. Jag, ida och erik. Vännerna från förr och det var frihet att vi tre bodde själva i en lägenhet vid götgatan, nära till stockholms hjärta och långt bort från ångesten i uppsala. Det var den tiden jag och emelie bestämde oss för att ut och resa. Det var en fin tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0